Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  وظايف كارشناس توليد محتوا وظايف كارشناس توليد محتوا

تولید محتوای سئو شده

وظايف كارشناس توليد محتوا چيست – بررسي 9 وظيفه اصلي

وظايف كارشناس توليد محتوا چيست و يك توليدكننده محتوا چه‌كاري انجام مي‌دهد؟ مهارت‌هاي موردنياز براي توليد يك محتوا چه نوع مهارت‌هايي هستند و الزامات شغلي توليدكننده محتوا چه مواردي است.

توليدكنندگان محتوا ممكن است وظيفه ايجاد محتواي اصلي را از ابتدا داشته باشند، اما اغلب به آن‌ها برخي از بخش‌هاي محتوا داده مي‌شود تا در فرآيند توليد محتوا استفاده كنند. اين بخش‌ها شامل كلمات كليدي يا موضوعات محتوايي مي‌شوند. محتواها ممكن است شامل مواردي مانند پست‌هاي وبلاگ، فيلم‌ها، اينفوگرافيك ها و غيره باشند.
توليدكننده محتوا چه كسي است؟
توليدكننده محتوا يا كارشناس توليد محتوا مسئول ايجاد و مديريت تمام محتوايي است كه در يك وب‌سايت، صفحه رسانه‌هاي اجتماعي يا ساير پلتفرم‌هاي ديجيتال ظاهر مي‌شوند. آن‌ها از نزديك با طراحان و توسعه‌دهندگان وب كار مي‌كنند تا اطمينان حاصل كنند كه محتواي آن‌ها به شيوه‌اي جذاب ارائه مي‌شود، اما همچنين بايد مطمئن شوند كه در همه سيستم‌عامل‌ها دقيق و سازگار است.

وظايف كارشناس توليد محتوا
حال كه به خوبي با توليدكننده و كارشناس محتوا آشنا شديد در خصوص وظايف كارشناس توليد محتوا نيز بايد اطلاعاتي را به دست بياوريد. يك توليدكننده محتوا معمولاً داراي طيف گسترده‌اي از مسئوليت‌ها است كه مي‌تواند شامل موارد زير باشد.

برخي از وظايف كارشناس توليد محتوا:

بررسي استراتژي‌هاي بازاريابي براي تعيين اينكه كدام استراتژي در جذب مشتريان جديد يا افزايش فروش مؤثر است.
ايجاد و ارسال محتواي اصلي، مانند مقالات، ويدئوها، پادكست‌ها و اينفوگرافيك ها.
توسعه مفاهيم اصلي براي محتوايي كه براي مخاطبان هدف خاص جذاب باشد.
ويرايش محتواي موجود براي اطمينان از صحت گرامري و جذاب بودن آن براي خواننده.
مصاحبه با رهبران صنعت، كارشناسان يا ساير افراد داراي دانش مرتبط در مورد يك موضوع خاص براي جمع‌آوري اطلاعات براي پست‌هاي وبلاگ يا مقالات.
همكاري با طراحان يا برنامه نويسان براي توليد محتواي بصري مانند اينفوگرافيك يا تصاوير متحرك.
توسعه مفاهيم براي كمپين‌هاي تبليغاتي ازجمله استراتژي‌هاي قيمت‌گذاري، قرار دادن محصول و پيام‌هاي هدفمند به مخاطبان خاص.
انجام تحقيقات بازار براي شناسايي روندها و فرصت‌هاي رشد در صنايع يا موضوعات خاص.
كمك به كسب‌وكارها براي بهبود حضور آنلاين خود با ايجاد حساب‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي، افزودن محصولات به يك سايت تجارت الكترونيك، يا به‌روزرساني وب‌سايت شركت با محتواي جديد.

حقوق و چشم‌انداز توليدكننده محتوا
حال كه با وظايف كارشناس توليد محتوا آشنا شديد شايد براي شما اين سؤال پيش بيايد كه با توجه به اين‌همه وظيفه و شرايط كاري حقوق يك كارشناس توليد محتوا چقدر است؟ درواقع دستمزد توليدكنندگان محتوا بسته به سطح تحصيلات، سال‌ها تجربه و اندازه و صنعت شركت متفاوت است. آن‌ها همچنين ممكن است موارد اضافي در قالب پاداش دريافت كنند.

متوسط حقوق سالانه براي يك كارشناس توليد محتوا در امريكا، حدوداً 62500 دلار در سال است (معادل 30.05 دلار در ساعت)
اگر كارشناس توليد محتوا جزء 10% نفرات توليدكننده محتوا حرفه‌اي باشد مي‌تواند حقوق سالانه‌اي معادل 95000 دلار در سال درآمد داشته باشد (معادل 45.67 دلار در ساعت)
نكته مهم

انتظار مي‌رود فرآيند جذب و اشتغال توليدكنندگان محتوا در دهه آينده بسيار سريع‌تر از ميانگين رشد كند. درواقع انتظار مي‌رود تقاضا براي توليد محتواي ديجيتال، مانند پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و تبليغات آنلاين، افزايش يابد زيرا افراد بيشتري از دستگاه‌هاي تلفن همراه براي دسترسي به اينترنت استفاده مي‌كنند. درنتيجه تقاضا براي كارشناس توليد محتوا به‌شدت افزايش خواهد يافت.

الزامات شغلي توليدكننده محتوا
حال كه با وظايف كارشناس توليد محتوا و دستمزد يك توليدكننده محتوا آشنا شديد بهتر است در خصوص الزامات شغلي آن‌هم اطلاعات را به دست بياوريد.

يك توليدكننده محتوا معمولاً به شرايط زير نياز دارد:

تحصيلات: توليدكنندگان محتوا معمولاً بايد داراي مدرك ليسانس در روزنامه‌نگاري، ارتباطات، انگليسي يا ساير رشته‌هاي مرتبط باشند. برخي از كارفرمايان ممكن است توليدكنندگان محتوا را استخدام كنند كه داراي مدرك كارداني يا مدرك روزنامه‌نگاري يا ارتباطات هستند.
آموزش و تجربه: توليدكنندگان محتوا معمولاً در حين كار آموزش مي‌بينند. اين آموزش ممكن است شامل يادگيري راهنماي سبك شركت و نرم‌افزار ويرايش باشد.
گواهينامه‌ها و مجوزها: درحالي‌كه معمولاً گواهينامه‌ها براي نقش‌هاي توليدكننده محتوا لازم نيست، اما مي‌تواند به كارشناس توليد محتوا كمك كنند تا در شرايط شغلي و در مقابل رقبا متمايز جلوه كند.

مهارت‌هاي توليد محتوا
وظايف كارشناس توليد محتوا بر اساس مهارت‌هاي كارشناس توليد محتوا تعريف مي‌شود. بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه هر چه مهارت بيشتري داشته باشيد وظيفه‌هاي مهم‌تر به شما سپرده مي‌شود. درنتيجه رتبه شغلي شما بالاتر رفته و درآمد بيشتري خواهيد داشت.

در حالت كلي كارشناس توليد محتوا براي موفقيت به مهارت‌هاي زير نياز دارد:

نوشتن: توليدكنندگان محتوا اغلب محتواي خود را مي‌نويسند، بنابراين داشتن مهارت‌هاي نوشتاري قوي براي آن‌ها مهم است. آن‌ها ممكن است پست‌هاي وبلاگ، پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي، ايميل‌ها يا انواع ديگري از محتوا بنويسند. آن‌ها بايد بتوانند با سبك‌ها و لحن‌هاي مختلف بنويسند تا براي مخاطبان خود جذاب باشند.
ويرايش: توليدكنندگان محتوا اغلب نياز به ويرايش اثر خود قبل از انتشار دارند. اين مي‌تواند شامل اطمينان از عاري بودن غلط املايي، قالب‌بندي صحيح محتوا و اطمينان از يكنواختي لحن در سراسر قطعه باشد. همچنين مي‌توانيد از ويرايش به‌عنوان راهي براي بهبود نوشتار خود استفاده كنيد. به‌عنوان‌مثال، مي‌توانيد كار خود را با صداي بلند بخوانيد تا جريان را بررسي كنيد يا آن را براي يكي از دوستان بخوانيد تا بازخورد آن‌ها را دريافت كنيد.
تحقيق: توليدكنندگان محتوا درباره موضوعات و داستان‌هاي وبلاگ يا حساب‌هاي رسانه اجتماعي شركت خود تحقيق مي‌كنند. آن‌ها بايد بدانند كه چه موضوعاتي موردعلاقه مخاطبان است و چه اطلاعاتي در دسترس آن‌هاست. اين شامل جستجوي اطلاعات و انجام مصاحبه است.
محيط كاري يك كارشناس توليد محتوا
وظايف كارشناس توليد محتوا تأثير مستقيمي در محيط كاري او دارد. هرچه وظايف شما بيشتر شود محيط كاري شما بزرگ‌تر و مجهزتر خواهد بود. اگر فقط وظيفه تايپ و نوشتن بر عهده كارشناس توليد محتوا باشد مي‌تواند آن را با يك رايانه يا لپ‌تاپ به‌سادگي انجام دهد؛ اما كارشناس توليدم محتوا كه در زمينه نوشتن و توليد محتواي ويديويي فعاليت مي‌كند داراي محيط كاري بزرگ‌تر و شلوغ‌تري است چراكه بايد يك استوديوي فيلم‌سازي و يك محيط ويرايش فيلم نيز در كنار خود داشته باشد.

همچنين به اين نكته توجه كنيد كه معمولاً كارشناس توليد محتوا در يك محيط اداري كار مي‌كنند، اگرچه ممكن است از خانه نيز كار كنند. آن‌ها معمولاً در ساعات كاري منظم كار مي‌كنند، اگرچه ممكن است گاهي اوقات عصرها و آخر هفته‌ها كار كنند تا ضرب‌الاجل را رعايت كنند. توليدكنندگان محتوا ممكن است به‌صورت مستقل يا به‌عنوان بخشي از يك تيم كار كنند. آن‌ها همچنين ممكن است با ساير حرفه‌اي‌ها مانند ويراستاران، طراحان و عكاسان تعامل داشته باشند.

نتيجه‌گيري كلي در خصوص وظايف كارشناس توليد محتوا
حرفه توليد محتوا مي‌تواند راهي عالي براي شروع حرفه شما در بازاريابي باشد. بااين‌حال قبل از ورود به اين حرفه بايد به خوبي وظايف كارشناس توليد محتوا را بررسي كنيد. به‌عنوان يك توليدكننده محتوا، شما مسئول ايجاد و مديريت تمام محتواي نوشتاري، تصويري و صوتي هستيد كه در يك كمپين تبليغاتي قرار مي‌گيرد. اين مي‌تواند شامل پست‌هاي وبلاگ، پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي، فيلم‌ها، اينفوگرافيك ها و موارد ديگر باشد.

همچنين به ياد داشته باشيد كه براي تبديل‌شدن به يك توليدكننده محتواي موفق، داشتن مهارت‌هاي نوشتاري قوي و همچنين درك چگونگي ايجاد محتواي جذاب كه با مخاطبان هدف شما طنين‌انداز شود، مهم است. بايد با آخرين روندها و تكنيك‌هاي بازاريابي آشنا باشيد تا بتوانيد از آخرين بهترين شيوه‌ها به‌روز باشيد.


حسين براتي:

اگر مي‌خواهيد يك توليد كننده محتوا شويد، مهم است كه يك مجموعه كار قوي بسازيد كه توانايي‌هاي خلاقانه و دانش بازاريابي شما را به نمايش بگذارد.
 
معرفي حسين براتي
من با نام حسين براتي به عنوان توليدكننده محتوا و يك سئو كار در دنياي ديجيتال شناخته مي‌شوم. از سال ها قبل به دنبال سئو؛ و فرآيند توليد محتوا بوده ام. در روزگاري كه همه به دنبال برنامه نويسي، فتوشاپ و حتي شبكه بودن من با مفهوم “محتوا پادشاه است ” آشنا شده و جذب محتوا و سئوي سايت ها شدم.

استفاده از حداقل ترين امكانات، مطالعه رومزه مقالات و تازه هاي دنياي فناوري، فعاليت به عنوان نويسنده و خبرنگار و حتي فعاليت در شبكه ماهواره و سيستم هاي توليد محتواي ارزش افزوده در طول اين سال ها باعث شده كه تجربيات گران بهايي كسب كنم. حال مي تواند به راحتي بگويم كه محتوا پادشاه است و در دنياي محتوا همه چيز جديدي براي شروع وجود دارد.

 
ارائه خدمات مختلف به تمامي كسب و كار ها
من به عنوان يك توليد كننده محتوا و سئو كار با در اختيار داشتن يك تيم فني و با تجربه قادر هستم در مدت‌زمان كوتاهي به راحتي محتواي سئو شده و مناسب را براي كسب‌وكارهاي مختلف توليد كنم. ايجاد يك فضاي رقابتي باز و توليد محتوا در زمينه‌هاي مختلف باعث شده است كه امروزه سئو و توليد محتوا واقعا به نياز اساسي و اصلي كسب و كار ها تبديل شود.

همچنين من در كنار توليد محتواي سئو شده براي كسب‌وكارهاي مختلف، در زمينه مشاوره كسب‌وكار، مشاوره طراحي سايت، مشاوره بهبود شغلي، مشاوره ديجيتال ماركتينگ، مشاوره شبكه‌هاي اجتماعي و مشاوره برند سازي نيز فعاليت مي‌كنم. كسب‌وكارهاي بزرگ و كوچك متعددي در اين سال‌ها از خدمات مشاوره‌اي ارائه شده توسط من براي بهبود كسب‌وكار و توسعه برند خود استفاده كرده‌اند.
 
خدمات ما
خدمات ما شامل فعاليت هاي اصلي سئو، توليد محتوا، برند سازي، سئوي داخلي، سئوي خارجي، ايجاد استراتژي محتوايي، تقويم محتوايي، طراحي سايت، مشاوره تخصصي و غيره مي شود. برخي از افراد تمام اين موارد را به عنوان سئو لحاظ مي كنند با اين حال شما مي توانيد بر اساس نياز و كسب و كار خود يكي از اين موارد را انتخاب كنيد. ما به عنوان يك تيم حرفه اي در كنار شما هستيم تا كسب و كار خود را بهبود بخشيد و بتوانيد در دنياي ديجيتال امروزي به خوبي برند خود را به كاربران و مشتريان خود نشان دهيد.


خدمات ما شامل فعاليت هاي اصلي مانند خدمات سئو، خدمات طراحي سايت، خدمات توليد محتوا، خدمات مشاوره، سئوي داخلي، سئوي خارجي، ايجاد استراتژي محتوايي، تقويم محتوايي غيره مي شود. در ادامه 4 فعاليت اصلي ما به همراه جزئيات معرفي مي شود.

1- خدمات سئو
خدمات سئو شامل تمام اقدامات و فعاليت هايي است كه داخل يك سايت و خارج از وب سايت انجام مي دهيم تا جايگاه سايت را در كلمات كليدي مشخص بهبود دهيم و به صفحه اول گوگل برسانيم. به شخص يا اشخاصي كه اين گونه فعاليت ها را انجام مي دهند در اصطلاح، سئوكار مي گويند.

2 – خدمات طراحي سايت
خدمات طراحي سايت به شما كمك مي كند كه كسب و كار خود بيشتر و بهتر نشان دهيد. بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه در دنياي ديجيتالي امروزي ديگر محدود به يك محله يا شهر نيستيد. بلكه بايد دامنه كسب و كار خود را تا آنسوي مرز ها گسترش دهيد.

4 -خدمات توليد محتوا
خدمات توليد محتوا و ايجاد محتواي سئو شده از فاكتور هاي اصلي گوگل براي بهبود رتبه سايت ها است. در اين فرآيند براي هر كلمه كليدي و به ازاي هر صفحه لندينگ، توليد محتوا بصورت اختصاصي و يونيك انجام خواهد شد.

4 – خدمات مشاوره سئو
يك مشاوره سئو داراي دانش و تخصص كافي در زمينه انواع محتواي سئو، سئوي داخلي، خارجي، كلمات كليدي و غيره است. به گونه اي كه با بررسي سايت ها نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسايي مي كند. سپس راهكارهاي اساسي در جهت پيشرفت هر چه سريع تر سايت به تيم مشاوره گيرنده ارائه مي نمايد.

مشاورين سئو به كمك ابزارهاي سئو و اصول مرتبط با ديجيتال ماركتينگ وضعيت گذشته شركت نسبت به رقبا را بررسي مي كنند. به عبارتي مشاور سئو، استراتژي جامعي به منظور ارتقا رتبه مشتريان در گوگل، بينگ و ساير موتورهاي جستجو مطابق با روند بهينه‌سازي طراحي مي كند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/12/7 ساعت: ۱۸ توسط:seo2023 :